آخرین اخبار
کد مطلب: 73095
جزئيات جديد از انفجار در دانشگاه بوعلي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1397

 در حالي که تعدادي از دانشجويان دختر و پسر مقطع کار‌شناسي ارشد و دکترا در حال انجام آزمايش در آزمايشگاه تحقيقاتي شيمي آلي دانشگاه بوعلي سينا بودند، انفجار رخ داد.

به موجب اين انفجار يکي از دانشجويان دختر از ناحيه چشم آسيب ديده، چند دختر دانشجوي ديگر نيز از ناحيه صورت و دست آسيب ديدند. يکي از دانشجويان پسر نيز در حالي که ساعدش غرق در خون بود سعي در کمک به همکلاسي‌هاي خود داشت.

بر اساس اين گزارش، تعدادي از کارکنان دانشگاه کمک‌هاي اوليه را به مصدومان ارائه کردند و دانشجويان مصدوم خود را به در اصلي دانشگاه رسانده و تا رسيدن اورژانس روي زمين نشسته بودند تا اين‌که ? دقيقه پس از تماس، اورژانس در محل حاضر شد.

يکي از دانشجويان شيمي در توضيح اين حادثه گفت: در ظرفي شيشه‌اي که محتوي ضايعات بوده آزمايشي در حال انجام بود که به علت توليد گرماي زياد و نبود امکانات خنک کننده انفجار رخ داد.

اين دانشجو  در ادامه بيان کرد: در اين آزمايشگاه بايد از عينک استفاده شود که متاسفانه دانشجويان بايد خودشان عينک تهيه کنند.

وي هم‌چنين از عدم رعايت ظرفيت تعريف شده براي حضور دانشجويان در آزمايشگاه گلايه کرد.

 

يکي ديگر از دانشجويان حاضر در آزمايشگاه دانشگاه بوعلي همدان با اشاره به حادثه ي انفجار گفت که انفجار براثر اشتباهي قرار دادن ظرف ضايعات موادشيميايي بر روي هيتر اتفاق افتاده است.

 

يک دانشجوي دوره کارشناسي ارشد دانشگاه بوعلي در مورد انفجار امروز در آزمايشگاه شيمي دانشگاه بوعلي در گفت وگو با خبرنگار صداي دانشجو گفت: اين انفجار که نزديک ساعت??:?? رخ داد باعث آسيب ديدن چهار دانشجوي دختر ويک دانشجوي پسر شد
وي اظهار داشت:چهار نفر از دانشجويان با درمان سرپايي مرخص شدند اما يکي از دانشجويان کارشناسي ارشد شيمي آلي به نام خانم الميرا دنياداري از ناحيه ي چشم آسيب جدي ديده است.
اين دانشجو گفت: اين انفجار کاملا براثر بي احتياطي دانشجويان و رعايت نکردن موارد ايمني آزمايشگاه توسط آنها رخ داده است .
وي در خصوص انفجار گفت :هنوز هم کاملا علت انفجار مشخص نيست. اما عده اي علت انفجار را اشتباهي قرار دادن ظرف ضايعات مواد شيميايي و بعضي علت را ترکيدن ظرف آزمايشگاه مي دانند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس